příběh Prince of Persie Warrior Within
Druhý díl nové trilogie PoP se od minule na první pohled změnil. Vývojáři zvolili místo pohádkově světlého stylu SoT poněkud temnější pojetí, a přizpůsobili se tak vkusu davů. To je také jedním z důvodů, proč bylo jeho umístění na vánočním žebříčku prodejnosti her výrazně veselejší, než tomu bylo u SoT. WW vyšel v prosinci 2004 opět na PC i PS2 a o dva roky později i na PSP v remaku zvaném Revelations (ten kromě několika nepodstatných bonusů nenabízel nic zvláštního, a kvůli nižšímu výkonu handheldu bohužel obsahoval pár drobných chyb, jako např. dlouhé nahrávání, či méně detailní grafika (i přesto však na výborné úrovni)). Vizuálně je hra impozantní, na PS2 jedna z nejlepších. Zlepšený je také bojový systém. Nyní máte jeden základní meč v pravé ruce a do druhé můžete vzít druhý meč, palcát, sekeru nebo dýku (tu můžete i vrhat na dálku), ale pokud není nic po ruce, můžete sebrat i co dům dá, třeba nohu od stolu. Boj beze zbraně a se zbraní se od sebe liší. Pokud zbraň nemáte, můžete např. přeskočit a přehodit protivníka a pokud jí máte, máte zas jiné možnosti a obráceně. Opět se setkáme s možností vrátit, či zpomalit čas (nyní už ale písky nesbíráte do dýky, nýbrž do amuletu uloženém v princově brnění). Novinkou hry je vracení v čase. Ovšem nemyslím tím zmíněné kouzlo Recall. V rámci příběhu se musíte skrz portály vracet o několik století (tisíciletí ?) do minulosti a odtud zase zpátky do přítomnosti, abyste mohli odstranit překážky, které vám znemožňují v postupu dále nebo abyste prostě změnili osud hlavního hrdiny. To vše je doprovázeno nádhernou animací.
WW je širokou veřejností považován za nejlepšího PoP, díky volnosti a několika dalším vlastnostem překonává i novější Two Thrones. Zajímavostí jsou dvě různá zakončení. K tomu správnému se dostanete po sebrání všech devíti life upgradů a tzv. Vodního meče. Na konci každého závěru vás čeká vždy jiný protivník. V jednom bojujete proti vládkyni času, v druhém proti Dahakovi. Zde je příběh:
Po událostech prvního dílu se princ setká se starým, s krví podlitýma očima, mudrcem, který mu řekne, že zničením hodin s Písky času náhodou změnil osud a unikl tak smrti. Osud (Dahaka) na sebe vezme hmotnou podobu a aby nepopřel sám sebe, rozhodne se napravit chyby a vydá se zabít prince. Pět let je princ na útěku. Více se dozvíte v samotné hře...